polskaracja.pl promocja cropp wywołała wielką kontrowersję
źródło: Cropp | Santtu37/Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Promocja Cropp wywołała wielką kontrowersję. Wszystko z powodu liczby 2137

Marka Cropp wyszła do klientów z promocją, w ramach której przyznaje specjalny rabat dla pierwszych 2137 osób. Internauci szybko spostrzegli, że ta liczba wiąże się z postacią papieża Jana Pawła II i wysnuli przypuszczenia, że nie jest przypadkowa. Firma szybko wprowadziła zmiany w promocji.

Cropp należy do polskiego koncernu LPP S.A., który posiada również takie marki jak: Reserved, House, Mohito i Sinsay. Firma postanowiła uprzyjemnić swoim klientom rozpoczęcie lata, przedstawiając im specjalną promocję.

“Papieska liczba” użyta w marketingu

Na stronie sklepu internetowego mogliśmy przeczytać: “-30 procent na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2137 osób! Twój kod to: YELLOW30

Część internautów zauważyła, że liczba 2137 użyta w promocji może być nieprzypadkowa – o godzinie 21:37 zmarł papież Jan Paweł II. Liczba 2137 pojawia się w memach i żartach na temat postaci papieża z Polski.

Warto zauważyć, że w kodzie promocji występuje słowo “yellow” w języku angielskim oznaczające kolor żółty. Ta barwa również często pojawia się w kontekście memów związanych z papieżem, choć tutaj bywa pisany jako “rzułty”.

Ciąg dalszy artykułu znajduje się pod grafiką.

Cropp się wycofuje

Promocja szybko zdobyła popularność w Internecie, choć jej autorzy prawdopodobnie nie liczyli na tego rodzaju rozgłos – sieć stała się obiektem krytyki, ponieważ według części internautów jej promocja wpisywała się w szkalowanie papieża.

“Autora powinni pociągnąć do odpowiedzialności. Mam nadzieję, że Cropp ma choć trochę rigczu [skrót od “rozum i godność człowieka” – red.] i ukarze sprawcę, bo inaczej przestanę u nich kupować ciuchy

– pisze oburzony internauta.

Ewa Wieczorek, osoba odpowiedzialna za komunikację marki Cropp, w odpowiedzi przekazał, że wspomniana promocja jest “jedną z wielu” organizowanych przez markę i “nie miała nawiązywać do godziny śmierci Jana Pawła II”.

CZYTAJ TEŻ: Była premier Szkocji Nicola Sturgeon aresztowana przez policję

Sieć odpowiedziała na krytykę, wprowadzając zmianę w liczbie nagradzanych klientów – została zmniejszona z 2137 do 2000.

Źródło: polskaracja.pl

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Udostępnij:

Autor

Rainer Zybura

Pasjonat wojskowości oraz historii najnowszej Europy i Chin. Najczęściej rozpisuję się tutaj na temat afer i nadużyć grupy trzymającej władzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jedenaście + trzy =

Zobacz również