Marka Cropp wyszła do klientów z promocją, w ramach której przyznaje specjalny rabat dla pierwszych 2137 osób. Internauci szybko spostrzegli, że ta liczba wiąże się z postacią papieża Jana Pawła II i wysnuli przypuszczenia, że nie jest przypadkowa. Firma szybko wprowadziła zmiany w promocji.
Cropp należy do polskiego koncernu LPP S.A., który posiada również takie marki jak: Reserved, House, Mohito i Sinsay. Firma postanowiła uprzyjemnić swoim klientom rozpoczęcie lata, przedstawiając im specjalną promocję.
“Papieska liczba” użyta w marketingu
Na stronie sklepu internetowego mogliśmy przeczytać: “-30 procent na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2137 osób! Twój kod to: YELLOW30“
Część internautów zauważyła, że liczba 2137 użyta w promocji może być nieprzypadkowa – o godzinie 21:37 zmarł papież Jan Paweł II. Liczba 2137 pojawia się w memach i żartach na temat postaci papieża z Polski.
Warto zauważyć, że w kodzie promocji występuje słowo “yellow” w języku angielskim oznaczające kolor żółty. Ta barwa również często pojawia się w kontekście memów związanych z papieżem, choć tutaj bywa pisany jako “rzułty”.
Ciąg dalszy artykułu znajduje się pod grafiką.
Cropp się wycofuje
Promocja szybko zdobyła popularność w Internecie, choć jej autorzy prawdopodobnie nie liczyli na tego rodzaju rozgłos – sieć stała się obiektem krytyki, ponieważ według części internautów jej promocja wpisywała się w szkalowanie papieża.
“Autora powinni pociągnąć do odpowiedzialności. Mam nadzieję, że Cropp ma choć trochę rigczu [skrót od “rozum i godność człowieka” – red.] i ukarze sprawcę, bo inaczej przestanę u nich kupować ciuchy“
– pisze oburzony internauta.
Ewa Wieczorek, osoba odpowiedzialna za komunikację marki Cropp, w odpowiedzi przekazał, że wspomniana promocja jest “jedną z wielu” organizowanych przez markę i “nie miała nawiązywać do godziny śmierci Jana Pawła II”.
CZYTAJ TEŻ: Była premier Szkocji Nicola Sturgeon aresztowana przez policję
Sieć odpowiedziała na krytykę, wprowadzając zmianę w liczbie nagradzanych klientów – została zmniejszona z 2137 do 2000.
Źródło: polskaracja.pl