Twórca prorządowego profilu “Okiem Młodych”, Oskar Szafarowicz, w najbliższą sobotę ma współuczestniczyć w prowadzeniu programu “Hity w Sieci” emitowanego na antenie prorządowej TV Republika. W założeniu program ma być przeglądem “najzabawniejszych wydarzeń “, które cieszyły się znacznych zainteresowaniem polskich internautów.
Obok Szafarowicza, prowadzącymi “Hity w Sieci” mają być Mirona Hołda (kierująca profilami Republiki w mediach społecznościowych) oraz Magdalena Czapska, przedstawiająca się na Twitterze jako “Nauczycielka & konserwatystka”.
Szafarowicz dostał od Partii program
“Sieciowe rewelacje będą przedstawiane z dużą dozą humoru, a ostrze obecnej w nim satyry nie oszczędzi nawet tych, których mainstreamowe media traktują nadzwyczaj łagodnie”
– brzmi zapowiedź programu.
Nie wiadomo, czy do kategorii “mainstreamowe media” autorzy zaliczają także media kontrolowane przez obóz władzy (m.in. TVP). Nie wyjaśnili, czy “ostrze obecnej w nim satyry” zamierza dotknąć polityków władzy, czy jednak ich “oszczędzi”. Ponieważ jednak TV Republika otrzymuje publiczne pieniądze poprzez reklamy spółek Skarbu Państwa, sądzimy, że “ostrze satyry” wobec polityków zadziała wybiórczo.
Ciąg dalszy artykułu znajduje się pod grafiką.
Każdą audycję programu ma kończyć sonda uliczna, w której Polacy będą pytani o sprawy bieżące. Częścią interaktywną “Hitów w Sieci” jest możliwość decydowania o tym, kto w danym tygodniu ma otrzymać tytuł “Oscara Tygodnia” – informuje portal Wirtualne Media.
Ciąg dalszy artykułu znajduje się pod wpisem.
Aktywista, tiktoker, troll internetowy
Oskar Szafarowicz wraz po raz pierwszy zagościł w prorządowych mediach przy okazji otwarcia “Okiem Młodych” – profilu w mediach społecznościowych, którą założył wraz z dwójką innych młodych aktywistów: Kamilem Kaniukiem i Wiktorią Mielniczek. Profil koncentruje się przede wszystkim na atakowaniu działaczy opozycji oraz stawianiu w pozytywnym świetle obozu władzy (przykład poniżej).
Ciąg dalszy artykułu znajduje się pod materiałem wideo.
Szafarowicz to członek Forum Młodych PiS z ramienia kierownictwo politycznego wysunięty na czoło walki politycznej na odcinku mediów społecznościowych – przede wszystkim na Facebooku (gdzie administruje prorządowymi grupami), Twitterze i TikToku. Jego wkład w propagowanie PiS wśród najmłodszych został doceniony przez kierownictwo Partii i już w lutym młody aktywista otrzymał posadę w Krajowym Zasobie Nieruchomości.
Jak ustaliliśmy, w KZN zajmuje stanowisko “młodszego specjalisty ds. promocji”, które zostało utworzone specjalnie dla niego. Wartość wynagrodzenia na tym stanowisku wynosi pomiędzy 2500 zł a 5000 zł przy pracy w pełnym wymiarze godzin. Nie wiadomo, czy musiał kiedykolwiek pojawiać się w miejscu pracy.
Przez długi czas swojej partyjnej działalności Szafarowicz był szerzej znany jedynie w wąskich kręgach, ale już na przełomie lutego i marca br. dał się poznać Polakom jako jeden z uczestników medialnej nagonki skierowanej przeciwko poseł opozycji Magdalenie Filiks. Przypomnijmy, że nagonka rozpoczęła się od artykułu, który szef rządowego Radia Szczecin Tomasz Duklanowski zamieścił na portalu radia. Podał w nim dane umożliwiające zidentyfikowanie ofiar pedofila Krzysztofa F., a tymi ofiarami szybko okazały się dzieci parlamentarzystki.
Niedługo po publikacji Duklanowskiego podobne artykuły pojawiły się w reszcie prorządowych mediów. Co ciekawe, kontrolowany przez obóz władzy portal TVP Info opublikował tekst, w którym powoływał się na artykuł Duklanowskiego, chociaż ten wówczas jeszcze nie został jeszcze opublikowany. TVP opublikowało swój tekst, jeszcze zanim artykuł opublikował Duklanowski, co pokazuje, że wymierzona w poseł Filiks medialna kampania była zaplanowana i prowadzona w sposób skoordynowany. Szczegółowy opis genezy, preludium i początkowej fazy kampanii znajduje się na portalu polskaracja.pl.
Wkładem Szafarowicza w kampanię było m.in. publikowanie w mediach społecznościowych zdjęć wskazujących na powiązania pomiędzy skazanym pedofilem a PO. Ponadto, młody aktywista oskarżał parlamentarzystkę o “stawianie kariery partyjnej ponad dobrem dzieci” (cokolwiek miał na myśli). Swoje wpisy usunął, ale w Internecie nic nie ginie (przykład poniżej). Po tym, jak jego udział w kampanii się wydał i posypały się głosy krytyki, Szafarowicz stwierdził, że stał się “ofiarą” zorganizowanej przeciwko niemu “kampanii nienawiści”.
CZYTAJ TEŻ: Minister Kowalczyk a kryzys w polskim rolnictwie. “Za to odpowiedzialny jest rząd”
Źródła: wirtualnemedia.pl / polskaracja.pl / TV Republika