Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na celownik Dorotę Rabczewską, Małgorzatę Rozenek-Majdan oraz Filipa Chajzera. Wyżej wymienieni mieli nieprawidłowo oznaczać reklamy w swoich social mediach.
Filip Chajzer podpadł UOKiK współpracą reklamową ze Skodą oraz marką odzieżową New Balance. Treść zarzutów brzmi następująco:
– W swoich publikacjach Chajzer nie ujawnia charakteru treści sponsorowanych, mimo że niektórzy reklamodawcy zamieszczają u siebie analogiczne wpisy z jego wizerunkiem. Dziennikarz poprzestaje na wskazaniu marki produktów – ani nie używa funkcjonalności platformy, ani nie dodaje odpowiednich adnotacji w opisie lub bezpośrednio na zdjęciu czy wideo. Zdarza się, że używa na końcu wpisów oznaczenia #współpraca, który nie pokazuje jasno komercyjnego charakteru działalności
– opisuje sprawę UOKiK.
Chajzer znowu chajzeruje
Prezenter Dzień Dobry TVN udzielił w sprawie krótkiego komentarza. Jak przytacza portal Plotek:
– Deklaruję pełną wolę współpracy z urzędem. O rzekomych zarzutach dowiedziałem się dziś w trakcie śniadania (ciastko&kawa) z internetu. Oficjalnie nikt mi ich nie postawił
– brzmi krótkie oświadczenie Chajzera.
Kolejne kłopoty wizerunkowe Chajzer próbuje pokonać sprawdzonym sposobem: Nagle okazało się, że prezenter wziął udział w akcji charytatywnej dla dziewczynki chorej na SMA. W związku z tym, że Chajzer nagrał filmik zachęcający swoich fanów do wpłat na rzecz pięciolatki, niektórzy obserwujący stwierdzili, że influencer znowu “chajzeruje” w celu ratowania nadszarpniętego wizerunku.
Chajzerować – Zrobić coś złego/żenującego/upokarzającego, a następnie próbować się wybielić innym dobrym aktem
– podaje słownik slangu miejskiego.
źródło: plotek.pl/Facebook