W poniedziałek media obiegła informacja o poważnej awarii terminali w całej Polsce. W wielu sklepach można było płacić tylko gotówką. Do sprawy odniósł się dostawca terminali PolCard, który uspokoił, że problem został już rozwiązany.
– Niestety u naszego dostawcy terminali płatniczych jest awaria, przez co na chwilę obecną, zarówno na miejscu, jak i w dowozie nie jesteśmy w stanie przyjmować płatności kartą w naszych obu lokalizacjach. Prosimy o przygotowanie gotówki! Mamy nadzieję, że od jutra już wszystko będzie w porządku! – pisał na Facebooku profil jednej z pizzerii.
Na przykład w popularnej sieci Żabka widniała informacja, że z powodu awarii terminali można było płacić jedynie gotówką. Jak przekazał dostawca PolCard, awaria dotyczyła wszystkich terminali firmy.
Awaria terminali w całej Polsce
Wszyscy, którzy dodzwonili się na infolinię PolCardu, mogli usłyszeć komunikat o następującej treści:
– “Uprzejmie Informujemy, że w chwili obecnej występują utrudnienia z autoryzacją transakcji. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Za utrudnienia przepraszamy”
Aktualizacja: “W tym momencie możemy potwierdzić, że wszystkie terminale powinny już działać bez zakłóceń” – poinformował we wtorek dostawca. Internauci wciąż jednak zgłaszają występujące problemy. We wtorek wieczorem w serwisie downdetector.pl pojawiło się ponad 300 zgłoszeń dotyczących awarii kart Visa.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ostatni bochenek chleba sprzedany. To już koniec działalności jednej z najstarszych piekarni we Wrocławiu
Właśnie wróciłem z #netto , gdzie nastąpiła jakaś awaria i nie można było płacić kartą. Awaria dotknęła również #żabkę i pobliskie bankomaty, co doprowadziło do paraliżu sklepów. Utwierdziło mnie to tylko w przekonaniu, że nie możemy dopuścić do likwidacji gotówki. #only #Cash pic.twitter.com/udEYFg2g5h
— Sinan (@radnyBEZmandatu) January 31, 2023
źródło: businessinsider.com.pl / money.pl